مرکز آموزش

نحوه اجرای کامندهای Composer در هاست لینوکس و لاراول

  • پشتیبانی از کامپوزر در هاست لینوکس, اجرای composer در هاست اشتراکی
  • 116

زمانی که ما برنامه نویسی می‌کنیم، فارغ از اینکه از چه فریم ورک یا زبان برنامه نویسی برای کدنویسی استفاده کرده‌ایم گاهی اوقات نیاز به استفاده از کدها، پکیج‌ها، و کتابخانه‌های  سایر برنامه نویسان که به صورت متن باز در اینترنت عرضه شده‌اند داریم تا بتوانیم به جای آنکه خود اقدام به نوشتن کلاس خاصی کنیم از کدهایی که قبلاً توسط سایر توسعه دهندگان نوشته شده و احتمالا آزمایش خود را پس داده‌اند استفاده کنیم. به این منابع اصطلاحا Dependency گفته می شود و Composer ابزاری برای دسترسی و مدیریت Dependencyها می‌باشد.

با استفاده از Composer دیگری نیازی به دانلود، آپلود و بروزرسانی دستی فایل ها و نرم افزارها نیست و در شرایط بهتری به طور خودکار این کارها را انجام می‌دهیم. لاراول از جمله فریم ورک‌های محبوب PHP نیز از Composer برای توسعه بهتر استفاده می‌کند. خبر خوب اینکه هاست لینوکس در HiSupport نیز از کامپوزر پشتیبانی می‌کند و شما قادر به اجرای فرامین کامپوزر در لاراول هستید. در ادامه به نحوه انجام کار پرداخته‌ایم ...

در صورتیکه از خدمات HiSupport استفاده می‌کنید، حتی قادر هستید پکیج کامل لاراول به همراه کامپوزر و آرتیزان را تنها با چند کلیک ساده به طور خودکار در هاست نصب و فعال کنید. برای اینکار پس از تهیه یکی از پکیج‌های هاست لینوکس یا VIP با استفاده از این راهنما، اقدام به نصب لاراول کنید.


نحوه اجرای فرامین Composer

1- پس از لاگین به cPanel به بخش Advanced > CronJobs مراجعه کنید.

جهت آشنایی با CronJob و نحوه عملکرد آن به راهنمای نحوه پیکربندی Cron Jobs در cPanel مراجعه کنید.

2- از قسمت Add New Cron Job اطلاعات زیر را وارد کنید:

Common Settings: در این بخش گزینه Once Per Minute(* * * * *) را انتخاب کنید. با این اقدام، 1 دقیقه بعد کامند مورد نظر در سرور اجرا می شود.

Command: حال لازم است کامند مورد نظر را با استفاده از الگوی زیر در این فیلد وارد کنید:

/home/USERNAME/public_html/composer.phar command

به جای USERNAME لازم است از نام کاربری هاست استفاده کنید. مثال:

/home/hostuser/public_html/composer.phar require hisupport/laravel
توجه کنید require hisupport/laravel یکی از فرامین Composer بوده که منابع را از صفحه hisupport در github دانلود و بروزرسانی می‌کند و  تنها برای مثال ذکر شده است. شما بایستی کامند مورد نظر را بجای آن وارد کنید. همچنین این فرمان در صورتی اجرا می‌شود که فایل composer.phar و همینطور composer.json  در مسیر اصلی public_html قرار داشته باشد در غیر اینصورت مسیر مورد نظر را جایگزین کنید.
در صورتیکه لاراول را با استفاده از بسته نصبی HiSupport از طریق این راهنما نصب کرده باشید فایل‌های Composer.json و همینطور Composer.phar قبلا به طور اتوماتیک در محل نصب لاراول و پروژه شما قرار گرفته‌اند، اما چنانچه خود اقدام به بارگذاری فایل های لاراول کرده‌اید لازم است این دو فایل را به صورت دستی در محل پروژه قرار دهید.

3- پس از وارد کردن Command، دکمه Add New Cron Job را اعمال کنید.

کار تمام شد! حال لازم است 1 دقیقه منتظر بمانید تا کامند اجرا شود.

با اجرای این دستورالعمل، Command وارد شده هر یک دقیقه یکبار خودکار اجرا شده و نتیجه آن به ایمیل شما ارسال می گردد. بنابراین جهت جلوگیری از اجرای مجدد اکیدا توصیه می شود پس از اولین اجرا، مجددا به بخش CronJobs مراجعه و رکورد تعریف شده را حذف کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟