مرکز آموزش

نحوه رفع خطای Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function set_magic_quotes_runtime()

  • رفع مشکل set_magic_quotes_runtime در php
  • 22

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید احتمالا به تازگی اقدام به ارتقا نسخه PHP به 7.1 یا بالاتر کرده اید. طبیعتا با ارتقا نسخه های PHP برخی از توابع قدیمی یا منسوخ شده حذف شده و دیگر غیر قابل پشتیبانی هستند.

یکی از توابعی که در PHP 7.1 و بالاتر پشتیبانی نمی شود، set_magic_quotes_runtime نام دارد. در اینگونه مواقع وبسایت شما با خطایی مشابه متن زیر مواجه می شود:

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function set_magic_quotes_runtime() in /home/USER/public_html/Path/…/file.php:382 Stack trace: #0 /home/USER/public_html/index.php(21): require_once() #1 {main} thrown in //home/USER/public_html/Path/…/file.php on line 382

 

دلیل خطا

تابع set_magic_quotes_runtime در PHP 5.3 منسوخ شد اما تا PHP 5.6 و 7.0  امکان استفاده از آن وجود داشت. تا اینکه  در PHP7.1 و بالاتر دیگر ارایه نشد و لذا در نسخه های جدید غیر قابل استفاده است.

 

نحوه رفع خطا

به این منظور کافیست به فایل درج شده در متن خطا مراجعه و در خط اشاره شده (در مثال ما 382) به جای set_magic_quotes_runtime(true) یا set_magic_quotes_runtime(1) عبارت زیر را جایگزین کنید:

if (!function_exists('set_magic_quotes_runtime')) {
    function set_magic_quotes_runtime($new_setting) {
        return true;
    }
}
ممکن است در فایل شما از یکی از عبارات set_magic_quotes_runtime(false) یا set_magic_quotes_runtime(0) استفاده شده باشد. اشکالی ندارد. بنابراین در خط سوم کد بالا کلمه true را به false تبدیل کرده و سپس جایگزین کنید.

کار تمام شد!

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟