مرکز آموزش

رفع خطای 500 در SubDomain یا Addon Domain وبسایت لاراولی

  • رفع خطای 500 در لاراول, خطای 500 ادان دامین, خطای 500 ساب دامین, خطای 500 addondomain, رفع خطای 500 subdomain, خطای 500 ساب دامین لاراول, خطای 500 Laravel
  • 54

اگر در حین مطالعه این مقاله هستید احتمالا یک وبسایت دارید که با فریم ورک محبوب لاراول نوشته شده است. پس در ابتدا بابت این انتخاب خوبتان به شما تبریک می گوییم.

اما گاهی اوقات در هاستی که وبسایت لاراولی شما قرار دارد یک یا چند Sub Domain یا Addon Domain نیز ایجاد می کنید که قصد ساخت وبسایت مجزا یا نگهداری فایل در آن ها دارید.


در این مقاله فرض بر این است که شما یک وبسایت با دامنه domain.com دارید که به مسیر زیر در هاست شما متصل است:

domain .com      /home/USERNAME/public_html/

حال یک Addon یا SubDomain در مسیرهای زیر ایجاد کردید که با مراجعه به فایل یا محتوای آن‌ها با خطای Internal Server Error 500 مواجه می شوید:

download.domain.com     /home/USERNAME/public_html/download/
domain2.com     /home/USERNAME/public_html/domain2/

 

دلیل وقوع خطا

به جز در موارد خاص، در اکثر قریب به اتفاق موارد دلیل دریافت خطای internal server error 500، وجود مشکل یا تناقض در فایل .htaccess است که البته در مشکل فعلی نیز این قضیه صادق است. در واقع دلیل خطای مذکور این است که کدهایی که شما جهت مدیریت لاراول در فایل .htaccess موجود در public_html قرار داده‌اید در مسیرهای زیر مجموعه تاثیرگذار بوده و مانع از اجرای صحیح آن‌ها می‌شود.

 

روش رفع خطای 500 در وبسایت ساخته شده با لاراول

جهت رفع مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از طریق پنل هاست به File Manager مراجعه و public_html یا مسیر اصلی وبسایت لاراولی را باز کنید.

2- فایل .htaccess را یافته و آن را جهت ویرایش باز کنید. [نحوه دسترسی به فایل .htaccess]

3- احتمالا در فایل .htaccess از تگ <IfModule mod_rewrite.c> استفاده کرده اید. کافیست این تگ را یافته و سپس عبارت RewriteEngine On را ذیل آن پیدا کنید.

4- حال کد زیر را با جایگزین کردن نام فولدرهای منتصب به Addondomain یا Subdomain را پس از عبارت RewriteEngine On در خط بعد، وارد کنید:

RewriteRule ^(download|domain2)($|/) - [L]

5- تغییرات ایجاد شده در فایل .htaccess را ذخیره نمایید.

 کار تمام شد!

با همین تغییر ساده، نه تنها خطای 500 Addon یا Subdomain رفع خواهد شد بلکه همزمان وبسایت اصلی شما نیز که با لاراول ساخته شده است بدون مشکل به فعالیت خود ادامه میدهد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟