مرکز آموزش

نحوه فعالسازی کش در هاست ویندوز

  • فعال کردن کش, فعالسازی کش هاست ویندوزی, فعالسازی کش در پلسک, فعالسازی کش در وبسایت پنل, leverage browser caching windows, enable cache windows host
  • 22

فعالسازی کش یا همان Leverage Browser Caching یکی از مهم‌ترین مبانی سئو است که متخصصان وعلاقه‌مندان به سئو همیشه فعالسازی آن را مد نظر قرار داده‌اند. شاید دلیل اهمیت روزافزون فعالسازی Cache این است که ابزارهای آنالیز وبسایت و ارائه‌دهنده‌ی خدمات بهینه‌سازی و افزایش سرعت وبسایت مانند GTmetrix، Pingdom و Google PageSpeed Insights، همواره فعال و یا غیرفعال بودن کش وبسایت را بررسی می‌کنند و این مورد را به شما گزارش می‌دهند. یعنی یکی از مؤلفه‌های اصلی بررسی کارایی و میزان بهینه بودن وبسایت همان فعال یا غیرفعال بودن کش است.

Leverage browser caching باعث می‌شود تا بسیاری از فایل‌های وبسایت یعنی فایل‌های استاتیک شامل تصاویر، فایل‌های HTML، CSS و ... در مرورگر بازدیدکنندگان ذخیره شود و به این وسیله زمان لود صفحات وبسایت به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد. یعنی چنانچه بازدیدکننده‌ای برای بار دوم وبسایت شما را بازدید کند، در زمان کمتری به محتوای وبسایت دسترسی پیدا کرده و به این وسیله در مصرف وقت او و هزینه‌ی ترافیکی که شما پرداخت می‌کنید، صرفه‌جویی می‌شود. اما دلیل مهم‌تر و اصلی فعالسازی کش همان افزایش رنک SEO است.

جهت فعالسازی کش در سرور یا هاست ویندوزی، موارد زیر را انجام دهید:

1- وارد فایل web.config شده و آن را جهت ویرایش باز کنید.

2- کد زیر را درون این فایل قرار دهید:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<configuration>
<system.webServer>
<staticContent>
<clientCache cacheControlMode="UseMaxAge" cacheControlMaxAge="7.00:00:00" />
</staticContent>
</system.webServer>
</configuration>

 بدین وسیله از مرورگر بازدیدکننده خواسته می‌شود تا به مدت 7 روز محتوای استاتیک موجود را کش کند. در صورت تمایل می‌توانید تعداد روزها و ساعات کش کردن اطلاعات را تغییر دهید.

چنانچه تگ‌های <configuration> و <system.webServer> و <staticContent> از پیش در فایل web.config موجود می‌باشد، از ایجاد دوباره‌ی آن‌ها خود داری نمایید و تنها عبارت مربوط به فعالسازی کش را ما بین آن‌ها قرار دهید.


مقاله‌های مرتبط:

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟