مرکز آموزش

نحوه رفع خطای Server Error 18456, Login failed for user در هنگام دسترسی به MSSQL

  • Login failed for user در MSSQL
  • 61

برای دستیابی به سرور MSSQL چه بخواهید با کاربر اصلی یعنی sa و چه با دیگر نام‌های کاربری مربوط به دیتابیس مورد نظر، اقدام کنید لازم است قبلا مجوز دسترسی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور در تنظیمات MSSQL و Instance Name مورد نظر داده شده باشد.
چنانچه این مجوز داده نشده باشد، در هنگام دسترسی به MSSQL یا دیتابیس از طریق Management Studio با خطای زیر مواجه می شوید:

Cannot Connect to INSTANCENAME
Additional information:
Login failed for user 'USER'. (Microsoft SQL Server, Error: 18456)

 

نحوه رفع خطا

1- به سرور یا کامپیوتری که در آن MSSQL را نصب کرده اید مراجعه کرده و نرم افزار SSMS یا SQL Server Management Studio را باز کنید.

2- در قسمت Server Name آدرس MSSQL را وارد کنید و در قسمت Authentication مقدار را برابر Windows Authentication تنظیم کنید.

3- حال دکمه Connect را اعمال کنید تا بدون نیاز به username یا Password امکان دسترسی فراهم شود. سپس مرحله بعد را دنبال کنید.

4- از لیست سمت چپ بر روی نام سرور یا Instance Name کلیک راست کرده و به Properties مراجعه کنید.

5- در پنجره جدید به قسمت Security مراجعه و در قسمت Server Authentication گزینه SQL Server and Windows Authentication را فعال و تغییرات را Save یا ذخیره کنید.

6- بر روی نام سرور کلیک راست کرده و آن را Restart کنید.

کار تمام شد! حال می توانید از SSMS خارج شده یا Disconnect شوید و اینبار با Username و Password مورد نظر اقدام به دسترسی کنید. بدون دریافت خطا دسترسی برقرار خواهد شد.

چنانچه با این اقدام مشکل برطرف نشد، به آن معناست که کاربر یا Username تعریف شده مجوزهای لازم را در اختیار ندارد. بنابراین لازم است تنظیمات Username را نیز مورد بازبینی و تصحیح قرار دهید. [نحوه ایجاد کاربر یا Username در MSSQL]

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟