مرکز آموزش

نحوه تغییر سیستم عامل یا Reinstall سرور مجازی

  • تغییر سیستم عامل سرور مجازی, تغییر سیستم عامل وی پی اس, تغییر سیستم عامل vps, تغییر os سرور مجازی, تغییر os vps, تغییر operating system سرور, نحوه نصب مجدد سیستم عامل, reinstall vps solusvm
  • 10

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که قصد تغییر سیستم عامل یا Operating System سرور مجازی خود را دارید و یا می‌خواهید OS فعلی را Reinstall کنید. از جمله این مواقع می‌توان به نیاز به سیستم عامل دیگر برای نصب نرم‌افزاری خاص، وجود مشکل بر روی سیستم عامل فعلی به دلیل ایجاد تغییرات، تمایل به حذف تمامی اطلاعات موجود و ... اشاره کرد.

با وجود اینکه اکثر شرکت‌ها دسترسی جهت تغییر سیستم عامل سرور مجازی نداده و حتی بابت تغییر آن مبلغی دریافت می‌کنند، HiSupport  خدمات عملیاتی و دسترسی به تغییر سیستم عامل را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده و نسخه‌ها و توزیع‌های گوناگونی از سیستم عامل های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد.

نحوه تغییر سیستم عامل سرور مجازی

1- مطابق با راهنمای لاگین به پنل مدیریت سرور مجازی SolusVM، وارد آن شوید.

2- در وسط چند آیکون وجود دارد که عنوان یکی از آن‌ها Reinstall است. بر روی آیکون Reinstall کلیک کنید.

3- حال در صفحه گشوده شده نام تعدادی سیستم عامل به شما نمایش داده می‌شود که بر اساس نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Reinstall پایین صفحه کلیک کنید.

پس از اجرای فرایند Reinstall، لازم است به مدت 10 تا 15 دقیقه منتظر بمانید تا فرایند تکمیل شود.
توجه فرمایید با Reinstall سرور و در واقع تغییر OS، تمامی اطلاعات موجود بر روی VPS حذف می‌شود و دیگر دسترسی به آن‌ها نخواهید داشت؛ لذا پیش از تغییر سیستم عامل، از اطلاعات مهم موجود در سرور بکاپ تهیه نمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟