مرکز آموزش

شرایط ثبت، تمدید و انتقال پسوند .eu

  • شرایط ثبت دامنه .eu, خرید دامین .eu, انتقال دامین .eu, زمان انقضای دامنه .eu, خرید دامنه .eu ارزان
  • 5

ثبت
ثبت پسوند .eu به صورت آنی انجام می‌شود. برای ثبت این پسوند، رجیسترانت یا همان درخواست‌کننده لازم است ساکن اتحادیه اروپا باشد.

انتقال
عملیات انتقال با استفاده از کد انتقال آغاز می‌شود. کد انتقال که به آن EPP Code و Authorization Code نیز می‌گویند، با درخواست از رجیسترار یا شرکت واسط فعلی ارائه می‌شود و تا 40 روز معتبر می‌باشد. عملیات انتقال دامنه با پسوند .eu به صورت آنی و بدون هیچگونه وقفه انجام خواهد شد.


نکات مهم در خصوص انتقال

- چنانچه رجیسترار فعلی مایل و یا قادر به ارائه کد انتقال نباشد، رجیسترانت می‌تواند کد انتقال را از طریق صفحات Whois در وبسایت رجیستری دامنه بدست آورد. این مورد می‌بایست در آخرین وهله و به عنوان آخرین تلاش بر بدست آوردن کد انتقال انجام شود.

- انتقال دامنه حتی در زمان قرنطینه بودن آن نیز امکان‌پذیر است. منظور از قرنطینه، Status و یا همان وضعیت دامنه در Whois به صورت redemptionPeriod است. معمولا در صورت عدم تمدید به موقع و یا کلیک بر روی گزینه‌ی Delete در پنل بعضی از رجیسترارها، وضعیت دامنه در Whois از Active به redemptionPeriod تغییر می‌کند و در این حالت امکان انتقال دامنه مقدور نمی‌باشد. همچنین تمدید آن با پرداخت هزینه‌ی چند برابر همراه است. استثناً در مورد پسوند .eu در زمان تغییر وضعیت دامنه به این مورد نیز امکان انتقال آن مقدور می‌باشد و این مورد شامل هزینه‌های اضافی در این خصوص نمی‌باشد.

- امکان Bulk Transfer و همان انتقال انبوه دامنه مقدور می‌باشد. چنانچه تعداد دامنه‌های شما بالاست، کافی است به ما اطلاع دهید تا ضمن هماهنگی با رجیسترار، انتقال دامنه‌ها به صورت یکجا انجام شود.

مشخصه‌های انتقال پسوند eu
نیازمند کد انتقال

بله

روش تایید

با استفاده از کد انتقال

تمدید دامنه پس از انتقال

بله

زمان مورد نیاز برای انتقال

حداکثر 14 روز

 

تجارت (تغییر مالکیت)

تغییر مالکیت و همان اطلاعات Whois دامنه با پسوند .eu به راحتی قابل انجام است. کافی است جهت انجام این امر به ما اطلاع دهید.

 

بروزرسانی

انجام بروزرسانی‌های مختلف نظیر تغییر DNSها به صورت آنی انجام می‌شود.

 

حذف

حذف دامنه‌ی .eu به صورت آنی انجام می‌شود. منظور از حذف یک دامنه این است که با درخواست مستقیم، حذف آن از طریق پنل دامنه انجام شود اما این مورد به معنای آزاد شدن دامنه نمی‌باشد. مطابق با قوانین از پیش تعیین شده، با حذف یک دامنه وضعیت آن به صورت «redemptionPeriod» تغییر می‌کند و پس از گذشت دوره‌ی Redemption Period و همچنین دوره‌ی چند روزه‌ی Pending Delete بعد از آن، دامنه جهت ثبت آزاد می‌شود.

معمولا دوره‌ی «redemptionPeriod» یا همان قرنطینه برابر 30 روز است اما در خصوص دامنه‌ی .eu این دوره تقریباً 40 روز می‌باشد. همچنین در خصوص دوره‌ی Pending Delete این دامنه حرفی به میان نیامده و مطابق با گفته‌ی رجیسترار پس از گذشت این 40 روز دامنه برای ثبت مجدد توسط عموم آزاد خواهد شد.

ریستور (فعالسازی مجدد)

در دوره‌ی قرنطینه‌ی دامنه (وضعیت «redemptionPeriod»)، امکان Restore یا همان فعالسازی مجدد دامنه مقدور می‌باشد اما انجام این امر با پرداخت هزینه‌ی چند برابر میزان معمول برای تمدید همراه است. ریستور دامنه‌ی .eu به صورت آنی انجام می‌شود و با انجام ریستور که با تمدید دامنه نیز همراه است، یکسال به تاریخ انقضایش افزوده می‌شود.

اطلاعات دامنه

اطلاعات و جزییات پسوند eu
رجیستری رجیستری: EURid
Whois رجیستری: whois.registry.eu
Whois رجیستری بر پایه وب: http://www.eurid.eu/en/content/whois-result 
بروزرسانی DNSها: آنی
جزئیات فنی پشتیبانی از DNSSEC: بله
حداقل کاراکترهای دامنه: 3
حدااکثر کاراکترهای دامنه: 63
کاراکترهای قابل استفاده: a-z و 0-9 (حروف و اعداد)
پشتیبانی از کاراکترهای IDN: بله - http://www.eurid.eu/en/eu-domain-names/idns-eu/supported-unicode-characters
حداکثر سال قابل ثبت (بازه تمدید): 1-10 سال
redemptionPeriod (مدت زمان قرنطینه): 38 روز
محدودیت‌ها
نیازمند حضور مستقیم در مکان و یا داشتن تابعیت کشوری خاص: بله - اتحادیه اروپا
آیا های‌ساپورت سرویس متولی (آدرس معتبر اروپایی برای ثبت این پسوند) ارائه می‌دهد؟ خیر
نیازمند فعالیت در مکانی خاص: خیر
الزامی بودن تنظیم صحیح DNSها: خیر
استقرار شرکت و یا سکونت مالک  دامنه در اتحادیه اروپا الزامی است.
قوانین

شرایط و ضوابط: https://eurid.eu/d/2800/Terms_and_Conditions_EN.pdf
سیاست ثبت:
 https://eurid.eu/d/93742/Registration_Policy_EN.pdf

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟