مرکز آموزش

شرایط ثبت، تمدید و انتقال پسوند .de

  • ثبت دامنه .de, خرید دامین .de, انتقال دامنه .de, زمان تمدید دامنه .de, زمان انقضای دامین .de, تنظیم دی ان اس برای دامنه .de, نحوه تنظیم nameserver برای دامین .de, آموزش تنظیم DNS برای دامنه .de, شرایط ثبت پسوند آلمانی
  • 7


ثبت
در صورت کامل بودن اطلاعات ثبت پسوند .de بلافاصله پس از سفارش و پرداخت آن انجام می‌شود.

منظور از اطلاعات برای پسوند .de، همان شرایط ثبت آن یعنی آدرس مالک دامنه است. ثبت‌کننده پسوند لازم است حتماً دارای آدرس حقیقی در آلمان باشد تا دامنه بر مبنای آن به ثبت رسد اما یک استثنای مهم در های‌ساپورت وجود دارد:


در صورتی که شما به عنوان مالک دامنه اطلاعات و آدرس صحیح آلمانی نداشته باشید، جهت ثبت دامنه با پسوند .de می‌توانید از «سرویس متولی» ما استفاده کنید. جهت انجام اینکار قبل از سفارش و ثبت دامنه به ما اطلاع دهید تا جهت ثبت پسوند از آدرس و اطلاعات حقیقی آلمانی برای ثبت دامنه‌ی شما استفاده کنیم.‌ در این صورت دامنه بدون مشکل به نام شما و با یکی از آدرس‌های صحیح HiSupport در آلمان به ثبت خواهد رسید. هزینه‌ی استفاده از این سرویس سالیانه 48000 تومان خواهد بود.

علاوه بر الزام به داشتن آدرس صحیح آلمانی، پس از ثبت دامنه با پسوند .de لازم است DNSهای صحیح بر روی دامنه تنظیم شده باشند. چنانچه DNSها صحیح بر روی دامنه تنظیم نشوند، رجیستری امکان استفاده از آن DNSها را به شما نمی‌دهد و در واقع دامنه‌تان بدون DNSهای صحیح بلااستفاده خواهد بود.

منظور از DNSهای صحیح چیست؟
حتماً اطمینان حاصل فرمایید که سه Nameserver یا همان DNS بر روی دامنه تنظیم شده باشد. این مورد جزو پیش‌نیازهای تعیین شده از جانب رجیستری است و به همین دلیل امکان استفاده از تنها دو Nameserver مقدور نمی‌باشد.

از طریق لینک زیر می‌توانید معتبر بودن DNS و IPها را بر روی دامنه‌ی .de خود بررسی نمایید:
https://www.denic.de/en/service/tools/nast/


انتقال

انتقال دامنه به صورت آنی انجام می‌شود. تنها کافی است کد انتقال به صورت صحیح وارد شود. کد انتقال که به آن Authorization Code یا EPP Code نیز می‌گویند را می‌توانید از طریق رجیسترار یا شرکت واسط ثبت کننده‌ی دامنه‌یتان دریافت نمایید. این کد برای مدت 8 الی 30 روز معتبر و قابل استفاده خواهد بود. تعداد روزها بستگی به تنظیمات اعمال شده توسط رجیسترار فعلی دارد.

چنانچه دامنه را با آدرس معتبر آلمانی رجیسترار فعلیتان ثبت کرده باشید، ممکن است آن رجیسترار به شما کد انتقال ارائه ندهد (به دلیل استفاده از سرویس متولی آن‌ها با آدرس معتبرشان)؛ در این صورت می‌توانید از اطلاعات سرویس متولی ما استفاده نمایید و سپس کد انتقال را دریافت کنید. جهت انجام این امر از طریق تماس تلفنی و یا ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت) با ما تماس حاصل نمایید.

علاوه بر آن در صورتی که رجیسترار فعلی به صورت خواسته و یا ناخواسته کد انتقال را به شما ارائه ندهد، به ما اطلاع دهید تا ضمن پیگیری از جانب رجیستری ثبت دامنه‌های آلمانی (DENIC) و ارسال نامه‌ی رسمی کد انتقال را برای فراهم آوریم.

مشخصه‌های انتقال پسوند de
نیازمند کد انتقال

بله

روش تایید

با استفاده از کد انتقال

تمدید دامنه پس از انتقال

خیر - تاریخ انقضا نیز ریست شده و لازم است دامنه متعاقباً تمدید شود

زمان مورد نیاز برای انتقال

آنی (انتقال دامنه به صورت آنی انجام می‌شود)

 

تجارت (تغییر مالکیت دامنه)
تغییر مشخصات مالک دامنه به صورت آنی انجام می‌شود.


بروزرسانی

انجام بروزرسانی‌های مختلف مانند تغییر DNSها در پنل HiSupport به صورت آنی انجام می‌شود اما اعمال تغییر DNSها توسط رجیستری پس از گذشت 2 ساعت انجام خواهد شد.


حذف

دو روش برای حذف دامنه وجود دارد:

- حذف صریح: حذف صریح به این معناست که با درخواست کاربر، HiSupport از طریق رجیسترار وضعیت دامنه را به Redemption Period تغییر می‌دهد. وضعیت Redemption Period به این معناست که دامنه به مدت 30 روز قرنطینه می‌شود. در این مدت دامنه غیرفعال است و امکان ثبت آن نیز توسط کسی وجود ندارد. البته پس از گذشت این مدت نیز دامنه برای مدت چند روز غیر قابل ثبت است و وضعیت آن در Whois به صورت Pending Delete می‌باشد. امکان تمدید دامنه و در واقع فعالسازی مجدد آن به هنگام قرنطینه بودن (وضعیت Redemption Period) با پرداخت هزینه‌ای چند برابر مقدور است.

- قرار دادن دامنه در ترانزیت: دراین حالت دامنه مجددا به رجیستری باز می‌گردد. دامنه به صورت ثبت شده باقی می‌ماند اما متصدی دیگر ما و یا شما نخواهیم بود. رجیستری یک نامه‌ از طریق پست به آدرس مالک دامنه می‌فرستد و در آن اطلاعات ورود به وبسایت «ترانزیت» را به همراه اطلاعات اضافی ذکر می‌کند. چنانچه مالک دامنه تمایل به حذف دامنه داشته باشد لازم است به صورت کتبی درخواست خود را به رجیستری (DENIC) ارسال کند.

فعالسازی مجدد (ریستور دامنه)
چنانچه دامنه‌ای منقضی شود و یا در صورتیکه درخواست حذف صریح ارسال کرده باشید، دامنه قرنطینه خواهد شد و به مدت 30 روز وضعیت آن در Whois به صورت redemptionPeriod نمایش داده خواهد شد.

دامنه‌های ثبت شده با پسوند .de لازم است دو روز پیش از تاریخ انقضایشان تمدید شوند. عدم تمدید به موقع دامنه‌های .de منجر به قرنطینه شدن آن‌ها خواهد شد که در این حالت علاوه بر هزینه‌ی تمدید لازم است مبلغی چند برابر هزینه‌ی ثبت نیز جهت فعالسازی دامنه پرداخت شود.

چنانچه دامنه‌های منقضی شده هم‌اینک در ترانزیت (TRANSIT همان پنل مستقیم رجیستری می‌باشد) قرار داشته باشد، مالک دامنه (یا Administrative Contact آن) لازم است به پنل ترانزیت لاگین و درخواست دریافت کد انتقال کند. در این حالت لازم است به صورت معمول دامنه را به HiSupport منتقل کنید تا ضمن انتقال دامنه ریستور و یا همان فعال شود.

اطلاعات دامنه

اطلاعات و جزییات پسوند de
رجیستری رجیستری: DENIC eG
Whois رجیستری: whois.denic.de
Whois رجیستری بر پایه وب: https://www.denic.de/en/webwhois/ 
بروزرسانی DNSها: هر دو ساعت
جزئیات فنی پشتیبانی از DNSSEC: بله
حداقل کاراکترهای دامنه: 1
حدااکثر کاراکترهای دامنه: 63
کاراکترهای قابل استفاده: a-z و 0-9 (حروف و اعداد)
پشتیبانی از کاراکترهای IDN: بله - https://www.denic.de/wissen/idn-domains/idn-zeichenliste/
حداکثر سال قابل ثبت (بازه تمدید): 1 سال
redemptionPeriod (مدت زمان قرنطینه): 30 روز
محدودیت‌ها
نیازمند حضور مستقیم در مکان و یا داشتن تابعیت کشوری خاص: بله - آلمان
آیا های‌ساپورت سرویس متولی (آدرس معتبر آلمانی برای ثبت دامنه) ارائه می‌دهد؟ خیر
نیازمند فعالیت در مکانی خاص: خیر
الزامی بودن تنظیم صحیح DNSها: بله
امکان استفاده از سرویس متولی وجود دارد و بهره‌مندی از آن مشمول پرداخت هزینه‌ی مربوط در زمان ثبت و تمدید می‌باشد.
قوانین

دستور‌العمل‌های مربوط به دامنه: http://www.denic.de/en/denic-domain-guidelines.html
شرایط و ضوابط: http://www.denic.de/en/bedingungen.html
سیاست اختلاف‌نظر:
 http://www.denic.de/en/domains/dispute.html

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟