مرکز آموزش

نحوه خودکار سازی فرایند بروزرسانی هسته وردپرس

  • بروزرسانی, وردپرس, update
  • 0

بروزرسانی هسته وردپرس در مدیریت وبسایت های مبتنی بر این CMS، همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست. این CMS محبوب، مخاطبان و در عین حال دشمنان بسیاری دارد! بطوریکه بسیار بیشتر از دیگر سیستم های مدیریت محتوا مورد حمله و نفوذ قرار می گیرد.
بنابراین نه تنها در بکارگیری آن بلکه در انتخاب و مدیریت قالب ها و افزونه ها نیز لازم است احتیاط به خرج دهید.

در این مقاله به چگونگی تنظیم وردپرس برای بروزرسانی خودکار می پردازیم اما بروز رسانی خودکار در کنار ویژگی های مثبت، از ویژگی های منفی نیز برخوردار است که ابتدا به تشریح آن ها می پردازیم...

ملاحظات
ممکن است شما از قالب یا پلاگینی استفاده می کنید که نسخه جدید وردپرس با آن ها مطابقت ندارد. بنابراین با بروز رسانی خودکار وردپرس، وبسایت یا بخشی از آن، دچار مشکل خواهد شد. بنابراین در این شرایط لازم است ضمن انتخاب روش دستی، قبلا تغییرات لازم را در قالب و پلاگین ها ایجاد کنید تا بروزرسانی هسته نیز فراهم شود.
با بروز رسانی وردپرس بخشی از فایل ها دستحوش تغییر شده و حتی برخی با توجه منسوخ شدن، حذف خواهند شد. بنابراین در صورتیکه هسته وردپرس را سفارشی سازی کرده اید با بروز رسانی خودکار، احتمالا دچار مشکل می شوید.

بنابراین می توان گفت، بروز رسانی خودکار در شرایطی توصیه می شود که از تطبیق پذیری اطلاعات فعلی با نسخه جدید؛ اطمینان داشته باشید. در غیر اینصورت روش دستی بهترین گزینه خواهد بود.


تنظیمات پیشفرض بروز رسانی خودکار وردپرس
از نسخه 3.7 وردپرس، نسخه های Minor به طور خودکار بروز می شوند. بنابراین نیازی به اعمال تغییرات در نسخه های Minor وجود ندارد!
منظور از نسخه Minor، نسخه های مرتبه سوم نرم افزاری چون 3.7.1 می باشند. این نسخه ها معمولا با هدف رفع باگ منتشر می شوند بنابراین بروزرسانی خودکار این نوع نسخه ها معمولا مشکلی در وبسایت شما و تغییرات صورت گرفته در آن ایجاد نمی کند.

نحوه فعال سازی بروزرسانی خودکار هسته وردپرس
به منظور بروز رسانی خودکار هسته وردپرس در نسخه های اصلی یا Major، کافیست کد زیر را به انتهای فایل wp-config.php در مسیر نصب وردپرس، اضافه کنید:

define('WP_AUTO_UPDATE_CORE', true);


بروز رسانی خودکار پلاگین های وردپرس

به منظور بروزرسانی خودکار پلاگین ها نیز، کافیست کد زیر را در انتهای فایل wp-config.php واقع در مسیر نصب وردپرس، اضافه کنید:

add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_true' );


غیر فعال کردن بروز رسانی خودکار وردپرس

با قرار دادن کد زیر در فایل wp-config.php، بروز رسانی خودکار در کلیه سطوح و بخش های وردپرس چون، نسخه های Minor, Major و قالب ها و پلاگین ها، غیر فعال می شود:

define( 'AUTOMATIC_UPDATER_DISABLED', true );

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟