مرکز آموزش

نحوه فعال سازی Gzip Compression

  • GZip, فشرده سازی, بهینه سازی, cpanel, Deflate
  • 8

تکنولوژی فشرده سازی Gzip یا Deflate، با کاهش حجم قابل توجه فایل های وبسایت، انتقال اطلاعات را با سرعت چتد برابری انجام می دهد به همین دلیل استفاده از این قابلیت تاثیر قابل توجه در افزایش سرعت وبسایت و به تبع بهینه سازی آن خواهد داشد.
از آنجاییکه وردپرس، قالب های آن و به طور کلی وبسایت های پویا از فایل ها و بخش های رزیادی جهت بارگذاری وبسایت استفاده می کنند، بنابراین توصیه می کنیم در هنگام استفاده از وبسایت های پویا و سیستم های مدیریت محتوا چون وردپرس، جوملا و ...، حتما محتوای وبسایت خود را با این قابلیت فشرده کنید.

HiSupport ضمن تامین زیرساخت لازم، مدیریت Gzip Compression را در اختیار کاربران قرار داده است. بنابراین می توانید با استفاده از راهنمای زیر آن را فعال کرده و مدیریت فرمایید.


1- پس از لاگین به cPanel به بخش Software > Optimize Website مراجعه کنید.
2- از بخش Compress Content گزینه Compress All Content را فعال و سپس دکمه Update Settings را اعمال کنید.

چنانچه قصد دارید تنها فرمت خاصی از فایل ها فشرده شوند، گزینه Compress the specified MIME types را فعال و سپس پسوند ها را به فرمت MimeType وارد کنید. (البته انجام این کار توصیه نمی شود!)
از آنجاییکه فعال سازی این قابلیت، کدهایی را در فایل htaccess. وبسایت قرار می دهد، لازم است همواره آن کد ها را بدون تغییر رها کنید و از هر گونه تغییر بدون اطلاع از نتیحه آن خودداری فرمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟