مرکز آموزش

نرم افزار Outlook ایمیل های تکراری به گیرنده ارسال می کند

  • تکرار ایمیل در اوت لوک, تکرار ایمیل در outlook
  • 14

نرم افزار OutLook یکی از برنامه های Client برای ارسال ایمیل می باشد که با توجه به امکانات خوب آن توسط برخی از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد.

گاهی اوقات یک ایمیل را از طریق OutLook به فردی ارسال می کنید اما آن فرد چند نسخه تکراری از آن ایمیل را دریافت می کند، حال اینکه در همان زمان اگر از طریق وبمیل و هاست به طور مستقیم اقدام به ارسال ایمیل کنید این مشکل وجود ندارد!

در ادامه به تشریح دلایل و نحوه رفع مشکل اشاره می کنیم....

 

دلیل اول: شاید مهمترین دلیل این مشکل به خصوص در مورد ایمیل هایی که فایل به آن ها پیوست می کنید، قطع و وصل شدن ارتباط اینترنت، کند بودن ارتباط و یا وجود یک عامل بیرونی چون آنتی ویروس و فایروال سیستم به عنوان مجموعه دلایلی بر تاخیر در تکمیل فرایند ارسال، باشد. در چنین شرایطی OutLook مدام سعی در تکرار فرایند ارسال می کند برخی ممکن است موفق و برخی ناموفق باشند اما تا فرایند تکمیل نشود این جریان تکرار می شود.
گاهی اوقات نیز ممکن است حجم ایمیل شما زیاد باشد و در زمان تعیین شده در OutLook تکمیل فرایند اتفاق نیفتد بنابراین فرایند چندین مرتبه تکرار می شود.

اولین راهکار رفع مشکل افزایش زمان پیشفرض OutLook برای طی فرایند ارسال ایمیل می باشد. این زمان در OutLook فقط 1 دقیقه است. بنابراین باید آن را تا سقف 10 دقیقه افزایش دهید.
برای اینکار به تنظیمات ایمیل  در OutLook مراجعه و از بخش more settings به سربرگ Advanced مراجعه و پارامتر Server time out را از 1 دقیقه به 10 دقیقه افزایش دهید.

دلیل دوم: ممکن است چند OutLook یا به عبارتی چند پردازه همزمان OutLook در سیستم کامپیوتر شما در حال اجرا باشد که همگی بخش Sent یکسان دارند. بنابراین یک مرتبه سیستم خود را Restart کنید.

دلیل سوم: برخی از برنامه های آنتی ویرویسیا فایروال اقدام به اسکن ایمیل های ارسالی می کنند. همین موضوع عاملی بر اختلال در فرایندهای OutLook می شود. بنابراین لازم است این بخش از تنظیمات برنامه امنیتی خود را بازبینی کرده و اسکن این بخش را غیر فعال کنید.

دلیل چهارم: ممکن است ظرفیت بخش Sent در OutLook پُر شده باشد. در این صورت ایمیل های باقیمانده در Sent را حذف کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟