مرکز آموزش

نحوه پیکربندی Leech Protection در cPanel

  • Leech Protection, cpanel, امنیت
  • 2

وقتیکه یک کاربر یا پرسنل شما، نام کاربری و رمز عبور را به طور عمومی پست می کند، ممکن است بازدیدکننده ها از این فرصت سوء استفاده و اقدام به لاگین به بخش مرتبط و دسترسی، دزدی و تغییر اطلاعات کنند. این عمل که اصطلاحا leeching نامگذاری شده است به نحوی توسط cPanel محدود شده است.

شما می توایند با فعال سازی و پیکربندی Leech Protection، تعداد دفعات لاگین به بخش خاصی از وبسایت را در بازه زمانی مشخص محدود کنید. به عنوان مثال تعریف کنید هر کاربر تنها 4 مرتبه در هر دو ساعت اجازه لاگین دارد در غیر اینصورت حتی با صحیح بودن اطلاعات لاگین، نه تنها امکان دسترسی فراهم نخواهد شد، بلکه یک ایمیل اخطار به مدیر وبسایت ارسال و اکانت خاطی مسدود خواهد شد!


در ادامه جزییات کار را شرح می دهیم. پس با ما همراه باشید:

1- پس از لاگین به cPanel، به بخش Security > Leech Protection مراجعه کنید.
2- در صفحه جدید یک نمودار درختی از مسیرهای اصلی هاست مشاهده خواهید کرد. جهت انتخاب همان دایرکتوری و اطلاعات زیر مجموعه، بر روی نام دایرکتوری کلیک کنید. در غیر اینصورت بر روی آیکون پوشه، کنار آن کلیک کنید تا مسیر های زیر مجموعه باز شده و به مسیر مورد نظر دست پیدا کنید.
3- در نهایت پس از یافتن دایرکتوری یا مسیر مورد نظر، بر روی نام آن کلیک کنید.
4- بخش های موجود در قست Set up Leech Protection را به شکل زیر تکمیل کنید:

Number of Logins Per Username Allowed in a 2-Hour Period: در این بخش تعداد دفعات مجاز لاگین توسط هر کاربر را در بازه زمان 2 ساعته، مشخص کنید.
URL to Redirect Leech Users to: در این بخش یک آدرس تعیین کنید که در صورت محدودیت، کاربر به آن ارجاع یابد. در این صورت متوجه خواهد شد دچار محدودیت شده است.
Send Email Alert To: یک آدرس ایمیل تعیین کنید تا در صورت ایجاد محدودیت، گزارش کار به آن ارسال شود.
Disable Compromised Accounts: با فعال کردن این گزینه، cPanel در هنگام محدودیت، اکانت کاربر را مسدود می کند و رمز عبور آن را نیز تغییر می دهد.

5- پس از تعریف تنظیمات فوق، در نهایت دکمه Enable را جهت فعال سازی Leech Protection اعمال کنید.

جهت مدیریت کاربران و اطلاعات لاگین می توانید با انتخاب دکمه Manage Users در انتهای صفحه، به بخش Directory Privacy مراجعه کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟