مرکز آموزش

نحوه رفع خطای SQLSTATE[HY000] [1044] Access denied for user 'DBUSER'@'localhost' to database 'DBNAME' در لاراول

  • رفع خطای دیتابیس در لاراول, رفع خطای SQLSTATE[HY000] [1044] Access denied, مشکل دیتابیس در لاراول, معرفی دیتابیس به لاراول
  • 12

چنانچه از فریم ورک لاراول در وبسایت خود استفاده کرده اید ممکن است گاهی اوقات به دلیل وجود مشکل در ارتباط با دیتابیس با خطای زیر مواجه شوید:

Illuminate \ Database \ QueryException (1044)
SQLSTATE[HY000] [1044] Access denied for user ' DBUSER '@'localhost' to database 'DBNAME' (SQL: select * from `tbl_subjects` where `replay_subjects` = - order by `id` desc)
/home/USERNAME/public_html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Database/Connection.php

 

دلیل وقوع خطا

دلیل خیلی سادست! در واقع لاراول نمی تواند با دیتابیسی که به آن معرفی کردید ارتباط برقرار کند. این به آن معناست که یا تنظیمات دیتابیس در هاست دچار مشکل یا در لاراول.

 

نحوه رفع خطا

1- ابتدا تنظیمات هاست را بررسی می کنیم. به عنوان مثال چنانچه از cPanel  جهت مدیریت هاست استفاده می کنید، پس از لاگین به آن به بخش Databases > MySQL Database مراجعه و اطمینان حاصل کنید که دیتابیس ذکر شده در متن خطا در این بخش قرار داشته و نام کاربری مندرج در متن خطا به آن متصل باشد.

شما می توانید جهت بررسی صحت کارکرد دیتابیس در هاست، مقاله نحوه ایجاد دیتابیس در cPanel را مطالعه کرده و مطمین شوید هر سه مرحله ایجاد دیتابیس، ایجاد نام کاربری و اتصال آن ها به یکدیگر را بدرستی انجام داده اید.

2- چنانچه از صحت کارکرد دیتابیس در هاست مطمین شدید، حال لازم است به پروژه لاراول مراجعه و فایل محتوی اطلاعات دیتابیس را بررسی کنید. این فایل بسته به نوع پروژه و عملکرد شما معمولا در یکی از مسیرهای زیر قرار دارد:

Public_html/config/database.php
Public_html/app/config/database.php
Public_html/.env

اطمنیان حاصل کنید نام سرور، نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور دقیقا مشابه تنظیمات انجام شده در هاست باشد. چنانچه تناقضی وجود داشت اقدام به تصحیح اطلاعات کنید.

چنانچه از هاست لینوکس استفاده می کنید در اغلب موارد نام سرور localhost وارد می شود.

کار تمام شد! با رفع تناقض در یکی از دو مرحله بالا، ارتباط برقرار شده و دیگر با خطای دیتابیس مواجه نخواهید شد. کافیست مجددا به آدرس وبسایت مراجعه کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟