مرکز آموزش

رفع خطای NET Framework 4.7.2563.0 X86 v4.0.0.0 | Microsoft.AspNetCore.Hosting version 2.0.0-rtm-26452...

  • رفع خطای An error occurred while starting the application, رفع خطای Microsoft.AspNetCore.Hosting version 2, رفع خطای runtime asp.net core, رفع مشکل stdoutLogEnabled, رفع مشکل خطای Warning: Could not create stdoutLogFile, فعال سازی خطای asp.net core, رفع مشکل stdoutlogfile, عدم نمایش خطا در .net core, عدم نمایش خطا در nop commerce
  • 38

ASP.Net Core که به عقیده بسیاری، تحولی بزرگ در صنعت برنامه نویسی ایجاد کرده، مورد توجه بسیاری از توسعه دهندگان و همچنین سیستم های مدیریت محتوا چون Nop Commerce قرار گرفته است. اما استفاده از ASP.Net Core نیازمند وجود شرایطی خاص در سرور و البته آگاهی از چگونگی توسعه و مدیریت آن است. اگر در وبسایت خود از ASP.Net Core استفاده کرده اید و هم اینک با خطای زیر مواجه هستید بنابراین این مقاله به شما کمک می کند تا مشکل را یافته و در جهت رفع آن بر آیید:

An error occurred while starting the application.
.NET Framework 4.7.2563.0 X86 v4.0.0.0 | Microsoft.AspNetCore.Hosting version 2.0.0-rtm-26452 | Microsoft Windows 6.3.9600 | Need help

این خطا در واقع یک خطای عمومی و کلی است که از طریق Runtime در زمانیکه وبسایت شما با خطا مواجه است، نمایش داده می شود. اما برای رفع مشکل باید بدانید که خطای اصلی چیست؟ پس باید بخش Debugging یا خطایابی ASP.Net Core را فعال کنید.


نحوه فعال سازی ثبت خطا در ASP.Net Core

1- به مسیر بارگذاری پروژه خود در هاست ویندوز مراجعه کنید.

2- فایل web.config را باز کرده و خطی را که در آن processPath را برای فایل اجرایی درخواست ها، در نظر گرفته اید پیدا کنید:

مثال:

<aspNetCore processPath=".\somethings.exe" arguments="" forwardWindowsAuthToken="false" stdoutLogEnabled="false" stdoutLogFile=".\logs\stdout" />

3- حال لازم است مقدار عبارت stdoutLogEnabled را برابر True قرار داده و تغییرات را ذخیره کنید.

<aspNetCore processPath=".\somethings.exe" arguments="" forwardWindowsAuthToken="false" stdoutLogEnabled=true" stdoutLogFile=".\logs\stdout" />

4- با همین تغییر ساده بخش Logs فعال می شود. کافیست در مسیر بارگذاری پرژه به فولدر Logs مراجعه کنید. حال یک مرتبه وبسایت را اجرا کنید تا ثبت خطا انجام شود. مشاهده خواهید کرد که یک فایل txt ایجاد شده که خطای اصلی در آن ثبت شده است.

توجه کنید، لازم است قبلا پوشه Logs در مسیر پروژه شما ایجاد شده باشد.

5- حال می توانید بسته به خطای دریافتی اقدام به رفع مشکل کنید.

خطاها معمولا در مورد وجود مشکل در ارتباط با دیتابیس یا سطح دسترسی نامناسب و عدم امکان دسترسی به فایلی خاص روی می دهند که البته جزییات دقیق آن در فایل خطا ثبت می شود.
ممکن است با وجود اجرای مراحل فوق کماکان مسیر Logs خالی باشد و فایل Log ایجاد نشود. در این صورت لازم است سطح دسترسی فولدر Logs یا مسیرهای بالادستی را بررسی کنید. ممکن است دسترسی ایجاد و تغییر فایل محدود شده باشد. برای رفع مشکل به این راهنما مراجعه کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟