مرکز آموزش

نحوه دسترسی به VNC و چگونگی استفاده از آن در سرور مجازی

  • 18

راه اصلی دسترسی به سرورهای لینوکس SSH و ویندوز Remote Desktop است. اما گاهی به دلایلی چون افزایش لود سرور، تنظیمات اشتباه در شبکه سرور و یا یک نقص فنی، سرور مجازی از دسترس خارج می شود. در این گونه مواقع چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که به نحوی به سرور مجازی دسترسی پیدا کرد تا جهت تصحیح تنظیمات و رفع مشکل اقدام کنیم؟

پاسخ ما بله است! با استفاده از رابط قدرتمندی که به سرورهای مجازی HiSupport اختصاص یافته است، براحتی می توانید در مواقع مشکل با استفاده از دسترسی VNC از کامپیوتر شخصی خود به سرور متصل شده و Desktop یا خط فرمان آن را تحت کنترل بگیرید.

 

نحوه استفاده از VNC

1- جهت استفاده از VNC ابتدا لازم است نرم افزار Client آن را با نام TightVNC از طریق این لینک دانلود کرده و در کامپیوتر خود نصب کنید.

 

2- اطلاعات دسترسی به VNC شامل: آدرس، شماره پورت و IP قبلا در ایمیل اطلاعات سرور مجازی خدمت شما ارائه شده است. با این حال با مراجعه به کنترل پنل سرور مجازی نیز، میتوانید از طریق بخش VNC به اطلاعات VNC دسترسی پیدا کنید.

3- حال که اطلاعات دسترسی به VNC را در اختیار دارید، نرم افزار TightVNC را که در مرحله اول نصب کردید، اجرا نمایید.

4- در بخش Connection فیلد Remote Host را با آدرس IP و پورت VNC مانند مثال زیر تکمیل کنید:

22.36.11.52:1523

5- دکمه Connect را اعمال نمایید تا پنجره VNC Authentication نمایان شود. حال کافیت رمز عبور VNC را در فیلد Password قرار داده و دکمه OK را انتخاب کنید.

در صورتیکه اطلاعلات وارد شده صحیح باشند، سیستم عامل سرور مقابل شما قرار خواهد گرفت. کافیست نام کاربری و رمز عبور root یا administrator را وارد کرده تا کنترل سرور را در دست بگیرید.
چنانچه پس از وارد کردن رمز عبور با خطا مواجه شدید، ضمن اطمینان از صحت آدرس IP و پورت، رمز عبور VNC را با مراجعه به این راهنما، تغییر داده و عبارت جدید را مورد استفاده قرار دهید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟