مرکز آموزش

مشاهده آمار ترافیک مصرفی سرور مجازی به صورت دقیق و با ریز جزئیات

  • بررسی پهنای باند سرور, مشاهده پهنای باند مصرفی, مشاهده پهنای باند سرور, مشاهده ترافیک سرور, سرور مجازی با پهنای باند نامحدود, سرور مجازی با پهنای باند بالا, ترافیک سرور مجازی
  • 3

آنالیز و بررسی ترافیک مصرفی سرور مجازی که گاهاً به آن Bandwidth Usage—یا به اشتباه مصطلح در زبان فارسی مصرف پهنای باند— نیز می‌گویند، امری شایع و بسیار مهم است. چراکه بخش مهمی از برنامه‌ریزی صاحبان کسب و کارهای آنلاین بر اساس میزان ترافیک مصرفی انجام می‌شود.

جهت بررسی کلی مصرف ترافیک طی ماه جاری مطابق زیر عمل کنید:

1- مطابق با راهنمای ورود به کنترل پنل سرور مجازی SolusVM، به آن لاگین نمایید.
2- پس از ورود، نواری مستطیل شکل وسط صفحه دیده می‌شود که عنوان آن Bandwidth Usage است. در مقابل این نوار، آمار کلی مصرف ترافیک ماه فعلی نمایش داده می‌شود.

مصرف ترافیک سرورهای مجازی با ورود به ماه جدید میلادی ریست می‌شود. یعنی اینکه آمار مصرف ترافیک نمایش داده شده در این نوار، به صورت ماهیانه مجددا از 0% در ابتدای ماه نمایش داده می‌شود.

تمامی سرورهای مجازی های‌ساپورت  دارای ترافیک نامحدود هستند.

جهت بررسی زیر مصرف ترافیک سرور مجازی به همراه نمودار و آمار، مطابق با یکی از روش‌های زیر عمل نمایید:

 

روش اول

نحوه مشاهده زیر مصرف ترافیک سرور مجازی از طریق SolusVM

1- مطابق با راهنمای لاگین به پنل سرور مجازی SolusVM، وارد آن شوید.

2- در پایین صفحه تعدادی تب یا سربرگ با عناوین مختلف نمایش داده شده که آخرین آن Statistics می‌باشد. جهت مشاهده آمار مصرف ترافیک VPS  بر روی آن کلیک کنید.

3- حال باکسی نمایش داده می‌شود که دارای منویی کوچک با عنوان «Select a Time Span» است. منو را باز کرده و مصرف ترافیک را بر اساس زمان مورد نظر خود مشاهده کنید.

در این منو آپشن‌های فراوانی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان ترافیک مصرفی را بر اساس فیلتر زمانی مشخص کرده مشاهده کنید. یعنی اینکه می‌توانید میزان ترافیک مصرف شده توسط سرور مجازی را طی یک الی چند ساعت، روز، هفته و یا حتی ماه و سال مشاهده کنید.

پس از انتخاب بازه زمانی، باکسی با عنوان Traffic نمایش داده می‌شود که آمار سرعت و میزان مصرف را بر اساس دانلود یا آپلود یعنی به ترتیب Incoming یا Outgoing نمایش می‌دهد.
همچنین باکسی با عنوان HDD Activity نمایش داده می‌شود که آمار میزان کارکرد دیسک با توجه به سرعت و میزان Read و Write نمایش می‌دهد.


روش دوم

نحوه مشاهده زیر مصرف ترافیک سرور مجازی از طریق ناحیه کاربری

1- پس از ورود به ناحیه کاربری، به بخش سرویس‌ها > سرویس‌های من مراجعه کنید.

2- بر روی نام سرور مجازی و یا دکمه فعال روبروی آن کلیک کنید.

3- در پایین صفحه گشوده شده، بر روی مستطیل Graphs کلیک نمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟