مرکز آموزش

کد دانلود پسوند mp3 و mp4 به جای اجرای آن در مرورگرها

  • download mp3 file instead of play, download mp4 file instead of play, دانلود فایل mp4 به جای اجرای آن, کد دانلود فایل mp3 به جای اجرای آن, دریافت فایل صوتی به جای اجرای آن در مرورگر, کد دانلود فایل mp4 به جای اجرا, دانلود فایل به جای اجرا
  • 15

گاهاً پیش می‌آید قصد افزودن فایل ویدئویی با پسوندهای مختلف مثل MP4، MKV، OGG و یا تمایل به افزودن فایلی صوتی با پسوند مورد نظر مثل mp3 به وبسایت دارید اما پس از افزودنشان، به جای دانلود، فایل فایل صوتی و یا تصویری توسط مرورگری مانند Chrome پخش می‌شوند.

جهت جلوگیری از پخش و اجرای فایل صوتی یا تصویری و دانلود آن‌ها در مرورگر، راه‌های مختلفی دارید اما آسان‌ترین روش موجود، ویرایش کد HTML در قسمت مربوط به تگ <a> است.

برای مثال فرض کنید قصد اضافه کردن فایل ویدئویی جهت دانلود با پسوند .mp4 دارید. به صورت معمول کد HTML آن به صورت زیر خواهد بود:

<a href="http://example.com/HiSupport.MP4">لینک دانلود فایل تصویری های‌ساپورت</a>

 

در این صورت در صورتی که بازدید کننده بر روی این لینک کلیک کند، احتمالاً ویدئو مورد نظر پخش خواهد شد. حال جهت صرفاً دانلود این فایل توسط مرورگر بازدیدکننده لازم است کد HTML خود را به صورت زیر تغییر دهید:

<a href="http://example.com/HiSupport.MP4" download="HiSupport Video">لینک دانلود فایل تصویری های‌ساپورت</a>

 

در واقع عبارت «download=”Hisupport Video”» به آن افزوده شد. توجه فرمایید در این صورت فایل تصویری با نام HiSupport Video دانلود خواهد شد. به جای این عبارت می‌توانید نام مورد نظر خود را وارد نمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟