مرکز آموزش

شرایط ثبت، انتقال و تمدید دامنه .rent

  • خرید دامین .rent, شرایط ثبت پسوند .rent, انتقال دامین .rent, زمان انقضای دامنه .rent
  • 3

ثبت دامنه .rent تنها با مشخصات غیر ایرانی امکان‌پذیر است.
جهت ثبت دامنه با پسوند .rent، در مرحله‌ی نهایی سفارش ثبت دامنه (پیش از پرداخت صورت‌حساب)، از طریق گزینه‌های موجود یک حساب فرعی یا همان Sub-account با مشخصات غیر ایرانی ایجاد نمایید تا دامنه با آن مشخصات به ثبت رسد.

ثبت
ثبت دامنه .rent به صورت آنی پس از سفارش انجام می‌شود.

مطابق با قوانین ICANN، پس از ثبت دامنه نیاز به تایید مشخصات مالک و درواقع Whois دامنه است. لذا در صورتی که از پیش دامنه‌ای مشابه توسط این مالک نزد ما به ثبت نرسیده باشد و ایمیل مذکور تایید نشده باشد، ایمیلی از طرف HiSupport برای مالک اصلی دامنه جهت تایید مشخصات ارسال می‌شود. عدم تایید این ایمیل منجر به معلق شدن این دامنه و سایر دامنه‌های مشابه (gTLDها) می‌شود. نحوه‌ی تایید ایمیل و فعال‌سازی دامنه‌های بین المللی در این مقاله آمده است.

 

کاربردهای پسوند .rent

مطابق با توضیح بسیار کوتاه ویکیپدیا، پسوند .rent برای متخصصین املاک و مستغلات و کسب و کارهای کوچک مناسب می‌باشد اما توضیحی جامع‌تر و دقیق‌تر را در مورد کاربردهای این پسوند در وبسایت رسمی رجیستری می‌توان یافت؛ پسوند .rent به شما کمک می‌کند تا مشتریانتان را به سوی یک هدف مشخص و متمرکز یعنی اجاره جذب کنید. پسوند .rent را به دو منظور کلی می‌توان مورد استفاده قرار داد:
1- صنعت املاک و مستغلات. با یک آدرس وبسایت مشخص، متخصصین املاک می‌توانند ضمن ترغیب مشتریان به اقدام برای اجاره، موارد مورد نظر خود را به آن‌ها ارائه دهند. از ویلاهایی تفریحی گرفته تا دارایی‌های تجاری. در مارکت آنلاین خود می‌توانید لیستتان را طبقه‌بندی کنید؛ مثلا: دفترکار/اداره - همکاری/خرده‌فروشی - چند منظوره - ویلایی - کلنگی - آپارتمان - مستغلات - مسکونی با موقعیت اداری و تجاری - برج - باغ - انبار - مجتمع و ...
2- برای دارایی‌های دیگر. دامنه‌های .rent همچنین می‌توانند برای مقاصد تجاری دیگر به کار روند که هر کدام سهم بزرگی از نیاز مردم و بازار را شامل می‌شود؛ مثلا: خودرو - وسایل الکترونیکی - اسباب خانه و مجالس - پوشاک - خدمات - سفر - سبک زندگی - تجهیزات و ...

انتقال

مطابق با قوانین ICANN، سیاست‌گذار دامنه در جهان، پروسه انتقال دامنه با پسوند .rent مطابق با پروسه انتقال سایر دامنه‌ها با پسوندهای عمومی (gTLD) است. بنابراین مطابق با این لینک می‌توانید دامنه را انتقال دهید. قوانین ICANN در خصوص انتقال دامنه‌ با پسوندهای عمومی به شرح زیر است:

1- دامنه نبایستی قفل باشد. جهت بررسی این موضوع می‌توانید Whois دامنه را بررسی نمایید. چنانچه در مقابل وضعیت یا همان Status دامنه عبارت clientTransferProhibited یا serverTransferProhibited نوشته شده باشد، دامنه قفل می‌باشد و لازم است از شرکت مبدا بخواهید تا آن را باز کند.

2- جهت انتقال نیاز به کد انتقال می‌باشد. به کد انتقال Authorization Code و یا EPP Key نیز می‌گویند. رجیسترار فعلی می‌تواند کد انتقال را به شما ارائه دهد.

3- جهت انتقال، ایمیلی به مالک و Administrative Contact دامنه ارسال می‌شود. یکی از این دو نفر (که ممکن است هر دو مورد به نام یک شخص باشد) لازم است این ایمیل را تایید کنند تا عملیات انتقال دامنه آغاز شود. چنانچه ایمیل طی 14 روز تایید نشود، انتقال دامنه انجام نخواهد شد.

4- از زمانی که ایمیل انتقال تایید می‌شود، مالک جدید 5 روز مهلت دارد تا درخواست انتقال دامنه را تایید و یا رد کند. چنانچه انتقال دهنده طی این 5 روز ایمیل را تایید کند، انتقال دامنه در روز 6ام پس از شروع انتقال و درواقع بعد از تایید ایمیل‌ها تکمیل می‌شود.

 

سایر نکات مهم در مورد انتقال gTLDها

پس از انتقال دامنه، یک سال به تاریخ انقضای آن افزوده می‌شود. لذا مبلغی که بابت انتقال دامنه اخذ می‌شود، جهت شارژ یکساله و در واقع تمدید دامنه صرف می‌شود.

پس از انتقال، دامنه  به مدت 60 روز (توسط Registry) قفل می‌شود و در نتیجه امکان انتقال مجدد آن به رجیسترار دیگر تا 60 روز مقدور نمی‌باشد.

جهت بررسی و اطلاع از وضعیت انتقال دامنه، کنسل کردن عملیات انتقال و یا درخواست مجدد انتقال دامنه (پس از لغو آن)، کافی است به ما اطلاع دهید تا کارشناسان بخش دامنه در کوتاه‌ترین زمان ممکن درخواست شما را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

امکان بررسی ایمیل انتقال دامنه و یا ارسال مجدد آن (FOA e-mail) در صورت نیاز مقدور می‌باشد.

مشخصه‌های انتقال پسوند rent
نیازمند کد انتقال

بله

روش تایید

با استفاده از کد انتقال و تایید ایمیل

تمدید دامنه پس از انتقال

بله

زمان مورد نیاز برای انتقال

حداکثر 19 روز (توضیحات در بالا)

 

تجارت (تغییر مالکیت دامنه)

کافی است مطابق با این مقاله درخواست تغییر مالکیت دامنه را ثبت نمایید. پس از آن ایمیلی برای هر دو مالک فعلی و جدید ارسال می‌شود که بعد از تایید آن، مالکیت دامنه و در واقع مشخصات Whois دامنه تغییر می‌یابد.

 

بروزرسانی

امکان تغییر DNSها به صورت آنی از طریق ناحیه کاربری مقدور می‌باشد. همچنین جهت اعمال تغییر در مشخصات مالک دامنه یعنی تغییر مشخصات Whois دامنه کافی است از طریق ارسال درخواست پشتیبانی (تیکت) به ما اطلاع دهید. این مورد در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

چنانچه در انجام عمل بروزرسانی و تغییر مشخصات، ایمیل مالک دامنه نیز تغییر کند، رجیسترار ملزم به تایید مشخصات و ایمیل جدید است. این بدان معناست که چنانچه آدرس ایمیل جدید از پیش تایید نشده باشد، رجیسترار مجددا ایمیلی به آن ارسال می‌کند که لازم است تایید شود. چنانچه این ایمیل توسط مالک دامنه بررسی و تایید نشود، تمامی دامنه‌های gTLD دیگری که با این ایمیل ثبت شده‌اند (مانند .com و .net) معلق خواهند شد. لذا پس از تغییر ایمیل دامنه لازم است ایمیلی که از طرف رجیسترار ارسال می‌شود در اسرع وقت تایید گردد.

 

حذف

حذف دامنه به صورت آنی انجام می‌شود.

پس از حذف دامنه، وضعیت آن به مدت 30 روز به صورت قرنطینه در می‌آید. طی این مدت امکان فعالسازی مجدد دامنه وجود دارد؛ البته با هزینه‌ی حدودی 10 برابر بیشتر. وضعیت یا Status قرنطینه در Whois به سه صورت نمایش داده می‌شود:

"Redemption Period"

"Quarantine"

"Pending delete restorable"

 

پس از این 30 روز وضعیت دامنه به pendingDelete تغییر می‌کند و پس از 5 روز دامنه آزاد می‌شود و امکان ثبت مجدد آن برای عموم فراهم می‌شود. طی این 5 روز امکان فعالسازی و تمدید دامنه وجود ندارد. همچنین امکان ارائه زمان مشخص در خصوص آزاد شدن مقدور نمی‌باشد.

 

فعالسازی مجدد (Restore دامنه)

چنانچه تا 45 روز پس از تاریخ انقضا دامنه تمدید نشود، به مدت 30 روز امکان Restore آن فراهم می‌شود. در واقع عمل Restore دامنه که گاهی به آن Reactivation نیز می‌گویند، زمانی اتفاق می‌افتد که امکان تمدید دامنه به صورت عادی و با هزینه‌ی معمول تمدید مقدور نباشد و لازم است جهت احیاء دامنه هزینه‌ای تا حدود 10 برابر مبلغ عادی ثبت یا تمدید ارائه شود.

اطلاعات دامنه

اطلاعات و جزییات پسوند rent
رجیستری رجیستری: (xyz.xyz (go.rent و CentralNic
بروزرسانی: آنی
جزئیات فنی پشتیبانی از DNSSEC: بله
حداقل کاراکترهای دامنه: 3
حدااکثر کاراکترهای دامنه: 63
کاراکترهای قابل استفاده: a-z و 0-9
پشتیبانی از کاراکترهای IDN: بله
حداکثر سال قابل ثبت (بازه تمدید): 1-10 سال
redemptionPeriod (مدت زمان قرنطینه): 28 روز
محدودیت ها
نیازمند تابعیت غیر ایرانی: بله
نیازمند حضور مستقیم در مکان و یا داشتن تابعیت کشوری خاص: خیر
نیازمند فعالیت در مکانی خاص: خیر
الزامی بودن تنظیم صحیح DNSها: خیر
قوانین

تمامی قوانین و سیاست‌ها در وبسایت رجیستری ثبت شده است.
قوانین دامنه پرمیوم: هزینه تمدید سالیانه این دامنه‌ها برابر هزینه ثبتشان است.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟