مرکز آموزش

نحوه فعال سازی Email Forwarder

  • ایمیل, Forwarder, cpanel
  • 0

با استفاده از Forwarder می توانید ایمیل ها را علاوه بر آدرس اصلی در آدرس های دیگر نیز دریافت و مشاهده کنید. این ویژگی به خصوص برای افراد و شرکت هایی که تنها یک ایمیل آدرس دارند اما قصد دارند آن را از طریق اکانت های متفاوت مورد بررسی قرار دهند، مناسب است.

تصور کنید شما مدیر شرکت هستید و ایمیل info را برای ارتباط مخاطبان با خود در نظر گرفته اید. حال اینکه لازم است پرسنل شما ایمیل های مخاطبان شما را دریافت کنند و از مفاد آن مطلع شوند. از طرفی تمایل ندارید دسترسی مستقیم به وبمیل ارائه کنید چراکه هدف شما صرفا اطلاع از محتوای ایمیل هاست نه پاسخ به آن ها یا موارد دیگر. بنابراین ویژگی Forwarder به کمک شما می آید و یک نسخه از ایمیل های دریافتی را به ایمیل اکانت های پرسنل شما انتقال می دهد.


cPanel علاوه بر ارائه این ویژگی، قسمت های دیگری را به آن اضافه کرده است. بنابراین شما می توانید یکی از موارد زیر را متناسب با نیاز خود انتخاب و فعال کنید.

روش اول: Add Forwarder
5 قابلیت متنوع در این بخش ارائه شده است. بنابراین پس از لاگین به cPanel و مراجعه به بخش Email > Forwarders مراحل زیر را دنبال کنید:

1- دکمه Add Forwarder را انتخاب کنید.
2- در فیلد Address آدرس ایمیل بدون دامنه و در بخش Domain، نام دامنه متصل به آن را انتخاب کنید. حال لازم است بنا بر نیاز خود تنها یکی از موارد زیر را در بخش Destination و Advanced Option فعال کنید.

Forward to email address: با فعال سازی این گزینه در واقع از ویژگی اصلی Forwarder استفاده خواهید کرد. به آن معنا که می توانید آدرس های ایمیل مورد نظر را در فیلد مرتبط وارد کنید تا ایمیل ها علاوه بر آدرس اصلی به آدرس های وارد شده نیز ارسال شود.

(Discard and send an error to the sender (at SMTP time: با فعال سازی این گزینه صندوق ورودی غیر فعال شده و ضمن بازگشت ایمیل های دریافتی، متنی را که در فیلد (Failure Message (seen by sender قابل تعریف است برای فرستنده ایمیل ارسال می کند.
شما می توانید از این قابلیت برای توقف ورود ایمیل به طور موقت استفاده کنید.

Forward to a system account: با فعال سازی این گزینه، تمامی ایمیل های دریافتی به ایمیل اکانت پیشفرض User مورد نظر در همان سرور منتقل خواهند شد. همانطور که می دانید در cPanel به ازای هر اکانت یکی ایمیل اکانت پیشفرض با نام کاربری آن اکانت ایجاد می شود که معمولا ایمیل های سیستمی را دریافت می کند. شما می توانید User مورد نظر را در فیلد موجود در این بخش وارد و سپس با استفاده از این راهنما به ایمیل های دریافتی در اکانت مورد نظر دسترسی یابید.

Pipe to a Program: با استفاده از این بخش صندوق ورودی ایمیل به نرم افزار یا اسکریپت شما متصل خواهد شد. کافیست مسیری از Host را که جهت ورودی ایمیل برای اسکریپت در نظر گرفتید معرفی کنید. در این صورت، ایمیل ها پس از دریافت در ایمیل اصلی، به عنوان یک فایل به مسیر وارد شده نیز کپی می شود. حال این نرم افزار یا اسکریپت شماست که فایل را خوانده و در رابط تعریف شده برای آن قابل مشاهده خواهد بود.

(Discard (Not Recommended: این بخش همانند گزینه دوم عمل می کند با این تفاوت که پس از بازگشت ایمیل ها، پیامی برای فرستند ارسال نمی کند. بنابراین فرستنده از دریافت یا بازگشت ایمیل مطلع نخواهد شد!


روش دوم: Add Domain Forwarder

این قابلیت تا حدودی شبیه Call Forwarding در تلفن های همراه است! حتما می پرسید چه شباهتی می تواند بین این دو وجود داشته باشد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید!

در واقع دو شرط اصلی در Call Forwarding این است که تنها زمانی تماس به شماره دیگر منتقل شود که یا شماره اصلی در دسترس نباشد یا اشغال باشد. حال مشابه همین قضیه در Domain Forwarder پیاده سازی شده است.
بنابراین شما در این بخش یک دامنه به Mail Server و cPanel معرفی می کنید. حال چنانچه در هنگام دریافت ایمیل در دامنه اصلی، آدرس مورد نظر وجود نداشته باشد یا پاسخ خودکار برای آن تعیین نشده باشد، ایمیل ها به دامنه دوم و ایمیل آدرس مشابه منتقل خواهند شد!
بنابراین تنها با وجود دو شرط مذکور، این قابلیت فعال شده و قابل استفاده خواهد بود.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟