مرکز آموزش

نحوه اجرای کامندهای Artisan در هاست اشتراکی

  • نحوه اجرای کامند Artisan در هاست اشتراکی, اجرای artisan command در هاست, استفاده از کامندهای Artisanدر هاست, اجرای Artisan از طریق cronjob, Artisan چیست, اجرای کامند Artisan در cpanel, کامند artisan در هاست سی پنل
  • 194

Artisan (آرتیزان) یک رابط خط فرمان است که با فریم ورک محبوب لاراول ارائه می شود. برنامه نویسان می توانند با استفاده از فرامین مفید Artisan برنامه یا وبسایت خود را به نحو بهتری ایجاد و مدیریت کنند. اما همواره اجرای این فرامین به دسترسی SSH نیاز داشته است حال اینکه این نوع دسترسی در سرویس های هاستینگ به دلایل امنیتی ارائه نمی شود. اینجاست که در اغلب موارد کاربران مجبور به صرف هزینه های بالا برای خرید سرور های مجازی یا اختصاصی می شوند حال اینکه با زیرساختی که در سرورهای HiSupport فراهم شده است دیگر نیازی به صرف هزینه های فوق نیست. کافیست با اجرای دستورالعمل زیر در انواع سرویس های لینوکس HiSupport فرامین آرتیزان را اجرا کنید!

در صورتیکه از خدمات HiSupport استفاده می کنید، حتی قادر هستید پکیج کامل لاراول را تنها با چند کلیک ساده به طور خودکار در هاست نصب و فعال کنید. برای اینکار پس از تهیه یکی از پکیج های هاست لینوکس یا VIP با استفاده از این راهنما، اقدام به نصب لاراول کنید.


نحوه اجرای فرامین Artisan

1- پس از لاگین به cPanel به بخش Advanced > CronJobs مراجعه کنید.

جهت آشنایی با CronJob و نحوه عملکرد آن به راهنمای نحوه پیکربندی Cron Jobs در cPanel مراجعه کنید.

2- از قسمت Add New Cron Job اطلاعات زیر را وارد کنید:

Common Settings: در این بخش گزینه Once Per Minute(* * * * *) را انتخاب کنید. با این اقدام، 1 دقیقه بعد کامند مورد نظر در سرور اجرا می شود.

Command: حال لازم است کامند مورد نظر را با استفاده از الگوی زیر در این فیلد وارد کنید:

/usr/bin/php /home/USERNAME/public_html/artisan command

به جای USERNAME لازم است از نام کاربری هاست استفاده کنید. مثال:

/usr/bin/php /home/hostuser/public_html/artisan make:link

توجه کنید make:link یکی از فرامین Artisan بوده و تنها برای مثال ذکر شده است. شما بایستی کامند مورد نظر را بجای آن وارد کنید. همچنین این فرمان در صورتی اجرا می شود که فایل Artisan در مسیر اصلی public_html قرار داشته باشد در غیر اینصورت مسیر مورد نظر را جایگزین کنید.

3- پس از وارد کردن Command، دکمه Add New Cron Job را اعمال کنید.

کار تمام شد! حال لازم است 1 دقیقه منتظر بمانید تا کامند اجرا شود.

با اجرای این دستورالعمل، Command وارد شده هر یک دقیقه یکبار خودکار اجرا می شود. بنابراین جهت جلوگیری از اجرای مجدد اکیدا توصیه می شود پس از اولین اجرا، مجددا به بخش CronJobs مراجعه و رکورد موجود را حذف کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟