مرکز آموزش

نحوه مشاهده و بررسی ترافیک و فضای مصرفی در پنل Plesk

  • ترافیک ماهانه, پلسک, آمار و ارقام, Plesk
  • 187

همواره بررسی آمار و ارقام مصرف در بخش‌های مختلف، به مدیر وبسایت کمک می‌کند تا ضمن مانیتور هاست جهت عدم توقف یا محدودیت در وبسایت، پیش‌بینی یا تغییرات لازم را انجام دهد.

در این مقاله به چگونگی بررسی و مشاهده ترافیک و فضای مصرفی در پنل پلسک می‌پردازیم...

1- پس از لاگین به پلسک، به منو Statistics مراجعه کنید.
2- صفحه به دو بخش Disk Space و Traffic تقسیم می‌شود که به ترتیب آمار مصرف فضا و ترافیک را نشان می‌دهند.

فضای مصرفی
با مراجعه به بخش Disk Space، ضمن مشاهده نمودارهای بصری، مصرف هاست در بخش‌های مختلف چون فایل‌ها(Web)، ایمیل، دیتایبس، بکاپ‌ها، لاگ و FTP به تفکیک نمایش داده می‌شوند. بنابراین با مشاهده این آمار می‌توانید به بخش‌های مربوطه در پنل مراجعه و فایل‌ها یا اطلاعات آن بخش را مورد بررسی قرار دهید.

در صورت مراجعه به File Manager حجم فایل‌ها مقابل آنها درج شده است و در خصوص حجم پوشه، کافیست آن را انتخاب کنید و با مراجعه به گزینه More > Calculate Size حجم آن را مشاهده فرمایید.

توصیه می‌شود در بررسی فایل ها پوشه .Trash را نیز بررسی کنید. ممکن است به جای حذف کامل اطلاعات صرفا آنها را به پوشه .Trash انتقال داده باشید.

ترافیک مصرفی
در بخش Traffic نیز، ترافیک مصرفی که به طور ماهانه محاسبه می‌شود در خصوص هر یک از بخش‌های هاست چون: بازدیدهای وبسایت (پروتکل‌های http و https)، ایمیل پروتکل‌های IMAP,SMTP,POP3) ،FTP) و ... به تفکیک نمایش داده شده است. اما جهت اطلاع از جزییات لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از بخش میانی صفحه؛ گزینه Data Transfer Statistics را انتخاب کنید.
2- در صفحه جدید لیست دامنه‌ها نمایان می شوند. دامنه مورد نظر را انتخاب و دکمه View مقابل آن را اعمال کنید.
3- با توجه به اینکه آمار ترافیک، ماهیانه می‌باشد، می توانید ماه مورد نظر را از بخش ابتدایی صفحه انتخاب کنید تا آمار همان ماه نمایش داده شود.
4- در قسمت Total amount for the subscription، ترافیک بخش‌های عنوان شده در توضیح ابتدایی، نمایش داده می‌شود.

همچنین به طور خاص نیز می‌توانید در صفحه ابتدایی منو Statistics، بر روی گزینه FTP Statistics کلیک تا جزییات ترافیک مصرف شده در بخش FTP نیز با جزییات بیشتری مشاهده نمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟