مرکز آموزش

شرایط ثبت، تمدید و انتقال دامنه .fr

  • شرایط ثبت پسوند .fr, خرید دامین .fr, نحوه ثبت پسوند .fr, انتقال دامنه .fr, زمان انقای دامنه .fr
  • 4

ثبت
ثبت پسوند .fr به صورت آنی انجام می‌شود.

برای ثبت پسوند .fr لازم است مالک و یا دفتر او واقع در اتحادیه‌ی اروپا باشد. همچنین امکان ثبت و تمدید دامنه تنها برای مدت یکسال مقدور می‌باشد و همانند دامنه‌ی .com ثبت و رزرو آن برای مدت 10 سال به صورت یکدفعه مقدور نمی‌باشد. همچنین در خصوص تمدید می‌توانید پس از گذشت ماه اول (30 روز از زمان ثبت)، دامنه را تمدید کنید اما در صورت عدم تمایل به تمدید زودهنگام توجه داشته باشید، این پسوند لازم است پیش از 12 روز مانده به تاریخ انقضا تمدید شود و در صورت عدم تمدید به موقع ممکن است وضعیت آن در Whois تغییر کرده و هزینه‌ی تمدید چند برابر شود.

 

ثبت دامنه .fr از طریق های‌ساپورت

ثبت پسوند .fr از طریق وبسایت های‌ساپورت به اینگونه است که وارد بخش ثبت دامنه در وبسایت شده و نام دامنه‌ی مورد نظر خود را با پسوند .fr جست‌وجو می‌کنید. در صفحه‌ی جدید چند گزینه وجود دارد که لازم است آن‌ها را پر کنید.

 در واقع این برای ثبت پسوند .fr چهار حالت وجود دارد دارد:

1- ثبت به عنوان شخصی فرانسوی: در این روش لازم است تاریخ، شهر محل تولد، کشور محل تولد و کدپستی محل تولد را ذکر کنید. این اطلاعات در وبسایت Whois نمایش داده نمی‌شود.

Legal Type: این گزینه را بر روی Individual قرار دهید.

Birthdate: همان تاریخ تولد است که می‌بایست به صورت میلادی درج شود.

Birthplace City: شهر تولد رجیسترانت (ثبت‌کننده‌ی دامنه)

Birthplace Country: کشور محل تولد

Birthplace Postcode: کدپستی محل تولد

2- ثبت به عنوانی شخصی غیرفرانسوی ساکن اروپا: در این حالت کافی است تاریخ تولد خود را ذکر کنید.

3- ثبت به عنوان مالک شرکت فرانسوی: در این حالت لازم است تاریخ، شهر، کشور و کدپستی محل تولد را ذکر کنید. همچنین شماره شناسایی تجارت (SRET Number) و شماره‌ی مالیات (VAT Number) را ذکر کنید یعنی فیلدهای زیر را پر کنید:

Legal Type: این گزینه را بر روی Company قرار دهید.

Birthdate: همان تاریخ تولد است که می‌بایست به صورت میلادی درج شود.

Birthplace City: شهر تولد رجیسترانت (ثبت‌کننده‌ی دامنه)

Birthplace Country: کشور محل تولد مالک دامنه

Birthplace Postcode: کدپستی محل تولد مالک دامنه

SIRET Number: همان شماره‌ی شناسایی تجارت می‌باشد که در برخی وبسایت‌ها آن را به صورت SIREN Number یا SIRET Code می‌نویسند. این کد یا شماره در واقع مشخص‌کننده‌ی مکان جغرافیایی شرکت مورد نظر است.

Trademark Number: چنانچه تمایل به ثبت دامنه‌ی .fr به عنوان نماینده از طرف یک شرکت واقع در اتحادیه اروپا داشته باشید، لازم است کد اقتصادی آن را در این بخش ثبت نمایید.

VAT Number: کد مالیاتی است. کد مالیاتی در واقع شماره شناسایی است که برای مقاصد مربوط به مالیات بر ارزش افزوده استفاده می‌شود. ممکن است بدون ارائه این کد نیز ثبت دامنه بدون مشکل انجام شود.

4- ثبت به عنوان شرکتی غیرفرانسوی واقع در اتحادیه‌ی اروپا: جهت ثبت دامنه به عنوان شرکتی غیرفرانسوی لازم است «عدد دان» مربوط به کمپانی، به همراه تاریخ تولد مالک دامنه ذکر شود. اطلاعات کاربر می‌بایست مربوط به اتحادیه‌ی اروپا باشد؛ در غیر این صورت دامنه ثبت نخواهد شد. در این حالت پر کردن فیلدهای زیر کافی است:

Birthdate: تاریخ تولد

DUNS Number: همان عدد دان است که مخفف عبارت (Data Universal Numbering System) به معنی سیستم شماره گذاری جهانی داده می‌باشد.

Trademark Number: چنانچه تمایل به ثبت دامنه‌ی .fr به عنوان نماینده از طرف یک شرکت واقع در اتحادیه اروپا داشته باشید، لازم است کد اقتصادی آن را در این بخش ثبت نمایید.

VAT Number: کد مالیاتی است. کد مالیاتی در واقع شماره شناسایی است که برای مقاصد مربوط به مالیات بر ارزش افزوده استفاده می‌شود. ممکن است بدون ارائه این کد نیز ثبت دامنه بدون مشکل انجام شود.

در صورتی که شما به عنوان مالک دامنه اطلاعات و آدرس صحیح فرانسوی نداشته باشید، جهت ثبت دامنه با پسوند .FR می‌توانید از «سرویس متولی» ما استفاده کنید. جهت انجام اینکار قبل از سفارش و ثبت دامنه به ما اطلاع دهید تا جهت ثبت پسوند از آدرس و اطلاعات حقیقی فرانسوی برای ثبت دامنه‌ی شما استفاده کنیم.‌ در این صورت دامنه بدون مشکل به نام شما و با یکی از آدرس‌های صحیح HiSupport در فرانسه به ثبت خواهد رسید. هزینه‌ی استفاده از این سرویس برای دامنه‌های .FR سالیانه 144,000 تومان خواهد بود.

 

انتقال

اولین قدم برای انتقال دامنه با پسوند .fr دریافت کد انتقال از رجیسترار (شرکت ثبت کننده) فعلی است. یعنی ابتدا کد انتقال که به آن EPP Code یا Authorization Code نیز می‌گویند را از شرکث واسط یا مستقیما از رجیسترار دریافت کرده و سپس وارد صفحه‌ی ثبت و انتقال دامنه شوید و ضمن وارد نمودن نام دامنه، در مرحله‌ی بعد کد انتقال دریافتی را وارد نمایید. رجیسترار فعلیتان می‌تواند درخواست انتقال را طی 8 روز پس از آغاز انتقال رد کند. چنانچه رجیسترار فعلی (پیشین) طی این 8 روز با درخواست انتقال مخالفت نکند، دامنه با موفقیت منتقل خواهد شد.

در صورتی که رجیسترار فعلی درخواست انتقال را طی 8 روز اولیه انتقال رد کند، مهلت انتقال به 22 روز افزایش می‌یابد. رجیسترار پیشین می‌تواند ضمن تماس با مالک دامنه، طی این 22 روز درخواست انتقال را قبول کند و دامنه با موفقیت منتقل شود.

چنانچه طی این 22 روز واکنشی از سوی رجیسترار فعلی دریافت نشود و ایشان درخواست انتقال را قبول یا رد نکنند، به صورت خودکار انتقال دامنه پس از 8 روز با موفقیت انجام یا پس از 22 روز با شکست مواجه خواهد شد. ظاهراً این اقدامات برای حفظ حقوق مالک دامنه انجام می‌شود.

پس از انتقال دامنه‌ی .fr، ایمیلی برای مالک دامنه ارسال نخواهد شد.

مشخصه‌های انتقال پسوند fr
نیازمند کد انتقال

بله

روش تایید

با استفاده از کد انتقال

تمدید دامنه پس از انتقال

تاریخ انقضا ریست می‌شود

زمان مورد نیاز برای انتقال

8 الی 22 روز

 

تجارت (تغییر مالکیت)

تغییر مالکیت و مشخصات Whois دامنه به صورت آنی انجام می‌شود. جهت انجام این امر، درخواست اعمال تغییرات را بخش پشتیبانی ارسال نمایید.

 

بروزرسانی

بروزرسانی DNSها تا 10 دقیقه پس از انجام تغییرات، اعمال می‌شود اما بروزرسانی اطلاعات تماس معمولا به صورت آنی صورت می‌گیرد.

 

حذف

حذف پسوند .fr به صورت دستی در زمان دلخواه (با درخواست شما) انجام خواهد شد. البته می‌توانید آن را تمدید نکنید تا دامنه حذف شود.

منظور از حذف دامنه، تغییر وضعیت آن به «قرنطینه» است. در حالت قرنطینه نیز مالک دامنه شما هستید و امکان تمدید دامنه را خواهید داشت اما دامنه عملاً فعال نمی‌باشد. در ادامه شرایط آن ذکر شده است.

 

ریستور (فعالسازی مجدد)

زمانی که وضعیت دامنه بر اثر عدم تمدید به موقع به قرنطینه تغییر کرد، امکان تمدید آن تنها با Restore دامنه مقدور است. در وضعیت قرنطینه که در Whois عموماً به صورت redemptionPeriod نمایش داده می‌شود، امکان فعالسازی مجدد دامنه یا همان ریستور با پرداخت هزینه‌ی چند برابر مقدور است. دامنه‌ی .fr فرصت ریستور 14 روزه پس از انقضا دارد اما مهم است که به این نکته توجه کنید که روال پسوند .fr با دامنه‌های اصلی دیگر متفاوت است و لازم است حداقل 12 روز پیش از تاریخ انقضایش تمدید شود. در غیر این صورت ممکن است امکان تمدید آن تنها با پرداخت هزینه‌ی Restore دامنه مقدور باشد.

اطلاعات دامنه

اطلاعات و جزییات پسوند fr
رجیستری رجیستری: AFNIC
Whois رجیستری: whois.nic.fr
Whois رجیستری بر پایه وب: http://www.nic.fr/fr/produits-et-services/services/whois/ 
بروزرسانی DNSها: هر 10 دقیقه
جزئیات فنی پشتیبانی از DNSSEC: بله
حداقل کاراکترهای دامنه: 3
حدااکثر کاراکترهای دامنه: 63
کاراکترهای قابل استفاده: a-z و 0-9 (حروف و اعداد)
پشتیبانی از کاراکترهای IDN: خیر
حداکثر سال قابل ثبت (بازه تمدید): 1 سال
redemptionPeriod (مدت زمان قرنطینه): 14 روز
محدودیت‌ها
نیازمند حضور مستقیم در مکان و یا داشتن تابعیت کشوری خاص: بله - اتحادیه اروپا
آیا های‌ساپورت سرویس متولی (آدرس معتبر اروپایی برای ثبت این پسوند) ارائه می‌دهد؟ بله
نیازمند فعالیت در مکانی خاص: خیر
الزامی بودن تنظیم صحیح DNSها: خیر
طبق شواهد چه فرد و چه سازمان لازم است در ناحيه‌ی کاربری خود قسمت organization رو پر کنند.
قوانین

قضاوت‌های قانونی در خصوص پسوند این پسوند: https://www.nic.fr/en/dispute-resolution/tools-and-procedures/

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟