مرکز آموزش

نحوه نصب اپلیکیشن و سیستم مدیریت محتوا در cPanel

  • cms, Joomla, نصب, cpanel, جوملا
  • 22

HiSupport با بهره گیری از تکنولوژی و امکانات روز، امکانی را در cPanel فراهم کرده است که از طریق آن قادر خواهید بود، سیستم های مدیریت محتوا معروف چون Joomal، PrestaShop، vBulletin و ... را تنها با چند کلیک ساده نصب و مدیریت کنید.

در ادامه به چگونکی انجام کار می پردازیم...

1- پس از لاگین به cPanel به بخش Software > Apps Installer مراجعه کنید.
2- از فیلد جستجو واقع در سمت چپ صفحه، نام سیستم مدیریت محتوا مورد استفاده را جستجو و بر روی نتیجه کلیک کنید.
3- صفحه اختصاصی CMS مورد نظر پیش روی شماست. در این بخش می توانید با مراجعه به سربرگ های Overview، Features، Screenshots و Demo، نسبت به بررسی ویژگی های CMS و همینطور استفاده از دمو اقدام فرمایید.
4- پس از بررسی های مورد نظر، ابتدا از بخش Space Required زیر دکمه Install، فضای فعلی اکانت و فضای مورد نیاز را مورد بررسی قرار دهید. در صورتیکه فضای مورد نیاز بیش از فضای باقیمانده بود، ابتدا از طریق این راهنما اقدام به ارتقا پکیج نمایید.
5- با اطمینان از وجود فضای کافی بر روی دکمه آبی رنگ Install Now کلیک کنید.
6- در بخش Software Setup، موارد زیر را تعیین نمایید:

Choose the version you want to install:  چنانچه CMS مورد نظر از چند نسخه برخوردار باشد لازم است از این بخش نسخه دلخواه را انتخاب کنید. همواره پیشنهاد می شود از آخرین نسخه استفاده کنید.

Choose Protocol:  در این بخش نوع پروتکل مورد استفاده را بر حسب http یا https انتخاب کنید. در صورتیکه قبلا اقدام به نصب گواهینامه SSL کرده اید لازم است گزینه https را برگزینید.

Choose Domain:  از لیست موجود دامنه ای که قصد دارید CMS بر روی آن نصب شود را انتخاب کنید.

Directory In:  در این مرحله مسیری از هاست که قصد دارید اطلاعات بر روی آن نصب شوند را انتخاب کنید. در صورتیکه که CMS را برای Addon یا Sub Domain نصب می کنید، دقت فرمایید مسیر متصل به آن ها را وارد کنید. (مثال: /public_html/addon-domain)

در صورت درج مسیر اشتباه، گاها تداخلات بسیاری در وبسایت های شما ایجاد می شود بنابراین قبلا اطمینان حاصل کنید مسیر صحیح وارد شده و اینک خالی از اطلاعات است.

7- در بخش های Site Settings، Admin Account و Choose Language، اقدام به انتخاب زبان و درج نام وبسایت، نام کاربری و رمز عبورAdmin، نمایید. (در صورت نیاز به زبان فارسی لازم است گزینه Persian را از بخش Language انتخاب نمایید)
8- در صورت تمایل به انجام تغییرات سفارشی، بر روی گزینه Advanced settings کلیک کنید. در این بخش؛ تعیین نام دیتابیس، فعال سازی فرایند خودکار بکاپ، بروز رسانی قالب و CMS، امکان پذیر است.
9- در انتهای صفحه قالب هایی رایگان وجود دارند، در صورت تمایل یکی را انتخاب کنید.
10- از بخش Email installation details to، یک آدرس ایمیل جهت ارسال اطلاعات وارد نمایید.
11- بر روی دکمه Install کلیک کرده و دقایقی تا اتمام فرایند منتظر بمانید.
12- لحظاتی پس از اتمام فرایند اطلاعات کامل به ایمیل شما ارسال خواهند شد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به HiSupport است.
کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به وبسایت HiSupport بلامانع است.


آیا این آموزش به شما کمک کرد؟